joi, 23 iunie 2011

Perdeaua de fum

Nu mai cred de mult ca la noi declaratiile facute de marinar sunt izvorate din tampenie crasa. Nu, ele sunt facute cu scopul de a starni polemici pe marginea unor subiecte prea putin importante. In timp ce noi ne dam cu fundul de pamant ca l-a injurat (caci intr-un fel chiar asta a facut) pe rege si ca a negat Holocaustul, el e liber sa discute despre reimpartirea teritoriala a Romaniei dupa cum canta partenerii de coalitie. Din pacate, se pare ca uitam ca UDMR nu este propriu-zis un partid, si ca prezenta sa in Parlament in aceasta forma nu e tocmai ok. La fel cum uitam ca vorbim despre drepturile minoritatilor, in timp ce majoritatea e libera doar sa vocifereze si sa faca haz de necaz. Ce se va face Gogu de la Cuca Macaii cand toate institutiile administrative pe care trebuia sa le viziteze ca sa respecte legea se vor muta la distante masurate in ore de intarzieri pe calea ferata sau in accidente de circulatie pe drumuri, care pot fi numite asa doar pentru ca exista sub forma de linii pe o harta? Ce vor face romanii din cele doua judete ramase neincluse in respectivele regiuni? Stiati ca acum vreo opt ani, la Odorheiul Secuiesc, pe panourile cu promotiile din anul respectiv, puse la loc de cinste in vitrinele magazinelor, nici macar profesorul de romana nu avea nume romanesc si ca singurii care vorbeau corect romaneste (cu exceptia catorva cadre de conducere de la tipografie) erau rromii? Si ca pensiunile nu aveau niciun meniu in limba romana? Nu vreau sa fiu inteleasa gresit, nu am avut probleme, cand am cerut sa mi se vorbeasca romaneste toti s-au conformat dupa posibilitati, fara vreo manifestare de nemultumire. Iar pensiunile... sunt cele mai curate pe care le-am vazut in viata mea. Dar am intalnit mai multi romani la Budapesta decat acolo. Ma rog, m-a luat valul. Ce ma intriga e ca n-am vazut nicio iesire la rampa a lui Vadim sau a simpatizantilor sai. Pana si opozitia ultranationalista a murit.
Cat despre legaturile marinarului cu casa regala, chiar daca in certificatul de nastere al lui Paul Lambrino scrie Paul de Romania (chiar, sunt curioasa cine a scris asta) el nu este recunoscut de casele regale din Europa. Cu alte cuvinte, vrem monarhie, s-ar putea sa avem, la fel cum nici Putin nu mai e presedinte.

PS. Comentariile sunt moderate, si nu degeaba. Asta e regatul meu!

Niciun comentariu: