miercuri, 15 octombrie 2008

Cate capete...

... si prea putine luminate. Imi pun din nou intrebarea daca redactorul sef nu ar trebui sa-si citeasca revista si sa-si traga subalternii de urechi atunci cand acestia dau cu oistea-n gard.

De data aceasta e vorba de un articol in revista Viva. O sa revin cu numele autoarei si pagina in zilele urmatoare. Articolul este despre formatia Eurythmics, care in opinia ziaristei isi trage numele "dintr-un dans grecesc" învatat de Annie in copilarie.

Draguta domnisoara, documentarea pentru un articol se face din mai multe surse, chiar daca doar de pe internet. Si cand nu-ntelegi ceva in engleza chemi pe cineva sa te ajute. Eu inteleg ca Wikipedia "rulez" dar nici macar acolo nu scrie prostia pe care ai scris-o tu. "Calling themselves "Eurythmics" after a dance technique (Eurythmy; see also Eurhythmics) Lennox had encountered as a child at her school" Daca ai fi cautat si in romana, tot pe wikipedia, nu mai departe, ai fi aflat ca euritmia "este o artă care îşi propune exprimarea vorbirii şi sunetelor prin intermediul mişcării. Primele elemente de euritmie îşi au originea în 1911/1912, fiind compuse sub îndrumarea lui Rudolf Steiner, întemeietorul antroposofiei."

Iar daca ai fi pus mana si pe un dictionar, de exemplu Saineanu, ai fi invatat ca euritmie, euritmii f. 1. armonie de sunete, de miscari (la dans), de forme (in arhitectura) etc., 2, functionare regulata a unei activitati organice ritmice; 3. (med.)ritm regulat al pulsului. [din fr. eurythmie, lat. eurytmia]
E drept ca e cam greu sa bagi Saineanu in Vuitton, dar poate bagi la cap!

Uneori cand citesc asemenea ineptii imi vine sa cant:

O, vai si-amar,
O,vai si-amar,
In brad multi hamsteri imi cresteau!
Dar un triton hot mi l-a ros
Si-acum mi-e dor de-un con pufos!
O, vai si-amar,
O,vai si-amar,
In brad multi hamsteri imi cresteaaaau!*


*Clive Barker, Abarat, traducere din limba engleza Veronica Tomescu, RAO International Publishing Company, 2007

O traducere excelenta, de altfel!

Later edit: Viva, oct 2008, p 123, autor: Florentina Liutiuc

Niciun comentariu: