joi, 26 mai 2011

Mancare

Azi am terminat de tradus un text despre interventia omului asupra naturii si influenta acesteia asupra creatiei lui. Il gasiti in Nature design, Museum fuer Gestaltung Zuerich, Lars Mueller Publishers. Nici nu l-am terminat bine ca a inceput la tv Food, Inc. Daca mai pun la socoteala si ca-mi pierd vremea prin bucatariile restaurantelor cred ca in curand nu mai mananc nimic. Ma rog, exagerez, caci imi place prea mult sa mananc. Cert este ca daca mai aveam nevoie de o confirmare am primit-o: vecinii de peste ocean sunt tampiti. Si obezi, dar pe langa tampeala asta nici nu se mai pune. Partea proasta e ca o sa ajungem si noi asa. La cat costa fructele, legumele, carnea si lactatele, nu ne mai raman prea multe de mancat. Inca ma intreb cum se descurca tanti R, care spala vasele la bucatarie si ia 400 de lei pe 12 ore+ de munca, o zi da una nu. Probabil cu alea  400 pe care le are pensie.

Scurt index de preturi:
3 lei kg castraveti
6 lei kg rosii
10 lei + kg ardei
4,5 - 6 lei kg mere
8 lei kg capsuni.
2 lei legatura cu 5 morcovi

Deci iei cate un kg din fiecare ca sa te hranesti sanatos. Nu pui la socoteala carne, paine, zahar, ulei, sare, cartofi, orez etc. Iti ajung o saptamana -10 zile daca esti cu adevarat econom si nu  manaci cum scrie la carte. Sunt 4 saptamani intr-o luna, sau cinci, dupa caz. Mai departe faceti singuri socoteala.

Daca mananci numai paine iesi mai ieftin si esti si satul. Ca tampeste si ingrasa nu se pune, abia nu ne mai pasa dupa aia. Zic

Niciun comentariu: